اهمیت پوشش در سازه گلخانه

اهمیت پوشش در سازه گلخانه |  بازرگاني تيكا عرضه كننده تجهيزات كشاورزي و گلخانه‌اي خصوصا توري ضدحشره است. در این مقاله به بررسی اهمیت پوشش در سازه گلخانه می‌پردازد.

ساختمان گلخانه از اجزای مختلفی مانند اسکلت اصلی، پوشش گلخانه، سکو، سیستم تهویه، سیستم گرمایشی، تجهیزات سرمایشی، سیستم تامین روشنایی، سیستم آبیاری. تشکیل شده است. از بین این عوامل، پوشش مناسب یکی از اجزای مهم و اساسی هر گلخانه ای می باشد. در صورتی که قصد دارید یک گلخانه خوب راه اندازی کنید، حتما اهمیت انتخاب پوشش گلخانه را در اولویت کارهای خود قرار دهید. پوشش گلخانه یکی از اجزای یک گلخانه است. برای انتخاب پوشش مناسب باید به عواملی مانند میزان عبور نور، هزینه راه اندازی، ثبات و ماندگاری، حساس بودن به ضربه های خارجی، مقاومت نسبت به شرایط آب و هوایی، نوع گیاه، توجه نمود. به هر حال. هر یک از پوشش های مورد استفاده در گلخانه. مزایا و معایبی داشته. و با توجه به. تمامی موارد. گفته شده. بهترین پوشش برای گلخانه انتخاب می شود.

 

 

بازرگانی تیکا

 

 

یکی از ویژگی‌های مهم پوشش گلخانه، توانایی عبور نور است. پوشش گلخانه باید بتواند بیشترین مقدار نور موجود را به گیاه برساند پس، درصد عبور نور از پوشش گلخانه عامل مهمی در انتخاب آن است. عبور نور در واقع مقدار نوری است که از سطح عبور می‌کند. هیچ ماده‌ای نمی‌تواند صد در صد نور را عبور دهد.

وقتی نور به سطحی برخورد می‌کند. قسمتی از آن. منعکس شده قسمتی از آن جذب و بقیه از آن عبور می‌کند و این مقدار بسته به نوع پوشش. متفاوت است. شیشه شفاف بیشترین میزان عبور نور را دارد البته مقدار بسیار کمی از نور جذب و منعکس می‌شود. درصد عبور نور در طول موج‌های مختلف. بسته به. نوع پوشش. متفاوت است.

شیشه، پلی کربنات، پلی اتیلن و آکریلیک جزو متداول ترین مواد در بکارگیری پوشش گلخانه ها می باشند که ما در مقاله های قبل به توضیح آن ها پرداختیم.

 

 

اهمیت پوشش در سازه گلخانه

اهمیت پوشش در سازه گلخانه | اهمیت پوشش در سازه گلخانه

 

 

ویژگی پوشش گلخانه خوب

 

  • باید بتواند نور را به خوبی منتقل کند، نه زیاد نه کم
  • محصولات کشت شده را. از سرما و گرما و تغییرات جوی مانند برف، باران و تگرگ در امان نگه دارد.
  • دارای مقاومت و استحکام در برابر باد و پارگی باشد.
  • دمای درون گلخانه را نگه داشته و از هدر رفتن هوا جلوگیری کند.
  • داشتن میزان درصد UV کافی ( تابش اشعه فرابنفش خورشید باعث کاهش طول عمر پوشش‌های پلاستیکی می‌شود ).
  • داشتن افزودنی ضد شبنم. ( رطوبت ناشی از تهویه نامناسب. باعث عمل میعان. ( تبدیل بخار به مایع ) شده که ممکن است به صورت قطرات آب روی گیاهان چکه کند. در آن صورت باعث رشد باکتری‌ها و قارچ می‌شود )
اهمیت پوشش در سازه گلخانه | پوشش گلخانه

 

 

بهترین پوشش برای گلخانه‌ها بر اساس محیط جغرافیایی

 

 

جنس پوشش‌های گلخانه بر اساس محیط جغرافیایی در محیط‌‌های گرم

 

در مناطقی که گرم هستند. پوشش و سازه‌هایی که برای گلخانه. در نظر. گرفته می‌شود باید به صورتی باشد که از تابش بیش از حد آفتاب جلوگیری کند.و سقف سازه می‌بایست پوشانده. شود. تا مانع تابش زیاد. نور خورشید شود.

 

جنس پوشش‌های گلخانه بر اساس محیط جغرافیایی در محیط‌‌های سرد

 

در مناطق سرد، به جای استفاده از ساختار آلومینیومی برای سازه گلخانه. بهتر است برای ماندگاری بیشتر. آن از قاب آلومینیوم. قالب ریزی شده. یا اکسترود استفاده شود. در این مناطق بهتر است از پوشش‌های شیشه‌ای با قابلیت عبور نور بالا استفاده شود و درون گلخانه را با سیستم‌های گرمایشی و بخاری معتدل کرد.

 

 

جنس پوشش‌های گلخانه بر اساس محیط جغرافیایی در محیط‌های بارانی

 

یکی از پوشش‌هایی که بیشتر در اروپا و مناطقی که کمتر آفتاب خیز است، از آن استفاده می‌کنند، پوشش شیشه‌ای است به دلیل این که نور آفتاب را بسیار عبور می‌دهد و نور و گرما در گلخانه ایجاد می‌شود.

 

اهمیت پوشش در سازه گلخانه

 

جنس پوشش‌های گلخانه بر اساس محیط جغرافیایی در محیط‌های خشک

 

در مناطق خشک و گرم که دمای هوا بالا و تابش نور آفتاب مستقیم است، گیاهان گلخانه باید از تابش مستقیم و زیاد آفتاب محفوظ شوند. آب باران در این نواحی باید برای زمان‌ها و دوره‌های خشک ذخیره و استفاده شوند، بنابراین این گلخانه‌ها باید ناودان و محلی برای جمع آوری آب باران داشته باشند. در این شرایط اقلیمی باید از مه پاش یا سیستم سرمایش تبخیری استفاده شود تا محیط مطلوبی را برای گیاهان تنظیم کند.

 

اهمیت پوشش در سازه گلخانه | پوشش در سازه گلخانه

 

بهترین نوع پوشش‌‌های گلخانه‌ای

 

موارد زیادی وجود دارد که بر کیفیت انواع پوشش در گلخانه تاثیر می‌گذارد. اما بهترین پوشش گلخانه دارای چه ویژگی‌هایی است؟

بهترین پوشش گلخانه پوششی است که بتواند نور را به خوبی از خود عبور دهد. این پوشش باید بتواند از اتلاف انرژی و گرما جلوگیری کند و از طرفی باید بتواند گلخانه را از تغییرات دمایی و جوی مانند تغییر رطوبت، تغییر دمای هوا، شرایط‌ های بارش و… حفظ کند.
برای پوشاندن سطح. و اسکلت گلخانه می‌توان از انواع پوشش گلخانه استفاده کرد. اگر بخواهیم این پوشش‌ها را بر اساس میزان عبور دسته بندی کنیم، می‌توانیم بگوییم که کاور‌های مختلف بین هفتاد و هشت الی نود و سه درصد از نور را از خود عبور می‌دهند.
انتخاب نوع پوشش دهنده بر اساس نور باید با نیاز به نور گیاه همخوانی داشته باشد. در برخی از گیاهان کمبود نور مانع رشد می‌شود و در برخی از گیاهان ( گیاهان زمستانی ) زیاد بودن نور باعث خشک شدن و پژمردگی گیاهان می‌شود. به همین علت تنظیم نور در گلخانه بسیار مهم است.

 

 

اهمیت پوشش در سازه گلخانه

 

 

پوشش گلخانه‌‌ای، مانند جامه و لباسی است که تن انسان می‌کنند، تا در برابر سرما، گرما و هر گونه آسیب احتمالی در امان باشند. پوشش های گلخانه ای مانند همین لباس ها انواع مختلفی دارد و با توجه به نیاز گلخانه داران و شرایط جغرافیایی از مدل های مختفی از پوشش های گلخانه ای استفاده می‌شود. اطلاعات کامل و جامع راجب پوشش گلخانه‌ای این امکان را به شما می‌دهد که برای شروع کاری، یک گلخانه مقرون به صرفه با هزینه پایین را بر پا کنید.

همکاران ما در تیکا آماده سرویس دهی به شما عزیزان می باشند و سعی دارند علاوه بر ارائه کالای با کیفیت به همراه قیمت مناسب، لذت دریافت یک سرویس مناسب و خرید خوب را در ذهن شما ماندگار کنند.

 

 

شماره تماس:
آدرس:

مازندران، بابل

ایمیل:

sales@tika-trading.com

اینستاگرام:
ساعت کاری:

شنبه تا چهارشنبه 9 الی 17

پنج شنبه 9 الی 14