توری ضد حشره مش 40 برای چه اقلیم هایی کاربرد دارند؟

توری ضد حشره مش40 برای چه اقلیم هایی کاربرد دارند؟ | هدف از نصب توری ضد حشره دستیابی به هوای آزاد عاری از حضور انواع حشرات می باشد. بر این اساس میتوان گفت توری ضد حشره گلخانه از تجهیزات لازم کشت گلخانه ایی به شمار می رود  و برای مبارزه و از بین بردن نفوذ هر نوع مگس سفید، سفید بالک ها، کنه ها، شته و تریپس در گلخانه استفاده می شود. این نوع توری ها در مش بندی های متفاوت تولید میگردند و هر چه میزان مش ریزتر باشد میزان تهویه نیز به همان نسبت کاهش می یابد. توری ضد حشره مش 50 گلخانه برای جلوگیری از ورود انواع حشرات از جمله تریپس مناسب می‌باشد.

 

 

توری ضدحشره مش40

 

 

نوع آفت: یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب و نصب توری ضد حشره گلخانه، دانستن این مطلب است که هر گیاه، مورد هجوم حشره های خاصی قرار می گیرد. گیاهان متفاوت، آفات متفاوتی دارند. دانستن اینکه چه آفاتی به محصول مورد نظر شما حمله می کنند، به شما کمک می کند مش مناسب برای توری ضد حشره را انتخاب کنیم.

 

 

توری ضد حشره مش 40

 

 

بازرگانی تیکا

 

 

عوامل مهم حین انتخاب توری محافظ حشرات

 

جنس: اغلب توری‌های ضد حشره از جنس پلی اتیلن (نایلون) هستند که دوام، استحکام و انعطاف بالایی دارد و همچنین نسبت به رطوبت مقاوم است.


مش: هر چه قطر مش کوچک‌تر شود، قابلیت توری حشره گیر گلخانه‌ای برای دفع حشرات کوچک‌تر بیشتر خواهد بود. اما کوچک شدن قطر مش‌ها بر تهویه فضای گلخانه‌ای تاثیر منفی می‌گذارد. تریپس‌های حشراتی بسیار کوچک هستند و توری آنتی تریپس گلخانه می‌تواند از ورود حشرات دیگر نیز جلوگیری می‌کند. قطر مش بالا مناسب محافظت از گلخانه در برابر حشرات بزرگ مانند ملخ‌ها است. برای مثال مش 50 با داشتن منافذ بسیار ریز مختص جلوگیری از ورود تریپس می‌باشد.

سایه اندازی و مقاومت در برابر نور، گرما و رطوبت: دیگر فاکتور مهم هنگام خرید توری ضد حشره گلخانه، میزان سایه اندازی است. سایه اندازی به میزان کاهش تابش مستقیم آفتاب اطلاق می‌شود. از آنجا که محل نصب انواع توری ضد حشره در مقابل دریچه‌های گلخانه‌ای است، این توری‌ها معمولا در جداره‌ها یا سقف گلخانه نصب می‌شوند و در معرض تابش دائمی نور خورشید هستند. این توری روکشی دارد که آن را به اشعه ماورای بنفش (UV) مقاوم می‌ند. اما حضور نور خورشید در گلخانه امری ضروری است و به همین دلیل نمی‌توان از توری ضد حشره با درصد سایه اندازی بالا استفاده کرد.


همچنین این توری باید در برابر گرما نیز مقاوم باشد و زیر نور خورشید دچار تغییر فرم و حالت نشود. پلی اتیلن ماده ای است که علاوه بر داشتن انعطاف و استحکام مناسب، در برابر رطوبت نیز مقاوم است. همچنین باید توجه داشت که توری ضد حشره باید به خوردگی مقاوم باشد. باران های اسیدی یا سم های مورد استفاده دفع آفات نباید باعث خوردگی مواد توری و تخریب آن بشوند. همچنین رطوبت نیز نباید بر ساختار این توری های اثر منفی بگذارد. میزان استاندارد سایه اندازی توری ضد حشره حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد است. درصد سایه اندازی با کاهش قطر مش، افزایش می‌یابد.

 

 

توری ضد حشره مش40
توری ضد حشره 40


توری ضدحشره مش40

 

وزن و استحکام: وزن توری در هر متر مربع نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید این توری است. به طور معمول وزن این توری‌ها از 120 تا 140 گرم در متر مربع است. مقاومت کششی نیز به مقاومت توری در برابر نیرو و وزن اجسام اطلاق می شود. مقاومت کششی توری ضد تریپس گلخانه باید حداقل 18 کیلوگرم باشد. این توری مدام در معرض فشار است که علت آن می تواند پدیده‌های مختلف از جمله ضربه، نشستن پرندگان روی توری، فشار وارده از سوی شاخه‌های درخت یا برخورد اجسام با توری باشد که مقاومت 18 کیلوگرمی برای این امر مناسب است.

ساخت: یکی از فاکتورهای مهم دیگر، تکنیک به کار رفته در بافت توری ضد حشره گلخانه است. سوراخ های توری باید بسیار ظریف، کوچک و یکنواخت باشند تا از ورود حشرات کوچک جلوگیری کنند. توری در رول های بزرگ تولید می شود. پس هنگام برش توری برای استفاده در نقاط مختلف گلخانه، باید دقت داشت که توری یکنواختی و فرم خود را از دست ندهد.

 

فواید توری ضد حشره

 

عواملی که باید در مورد نصب توری ضدحشره درنظر داشت:

  • نوع واندازه حشره مورد نظر
  • انتخاب نوع مناسب توری ضد حشره گلخانه
  • بررسی و مطالعه طراحی سازه به منظور تهویه  و چرخش هوای صحیح گلخانه
  • نصب اتاق ایزوله در هنگام استفاده از توری ضد حشره گلخانه
  • شروع کاشت  با ماده  گیاهی  سالم  و عاری از آفات  و جلوگیری از ورد گیاهان آلوده به گلخانه
  • استفاده ازسیستم های کنترل مستقرجهت تشخیص ورد احتمالی و رشدآفات

 

نوع حشره


گیاهان پرورشی گلخانه، آفات و حشرات خاصی دارند.

به عنوان مثال آفات و حشراتی که به فلفل دلمه حمله می‌کنند با آفات و حشراتی که به گوجه فرنگی حمله می‌کند متفاوت است.

گلخانه دار باید پیش بینی کند که با توجه به گیاهانی که قرار است پرورش دهد چه آفاتی ممکن است به گلخانه اش حمله کند.

در کل اکثر گلخانه داران از توری ضد حشره با مش ۴۰ استفاده می‌کنند. این میزان مش حفاطت حداکثری در مقابل انواع آفات ایجاد می‌کند.

توری ضد حشره علاوه بر محافظت محصولات در برابر آسیب های ناشی از آفات (مانند شته ها ، تریپس ، مگس سفید … و غیره) از آسیب پرندگان و خفاش ها نیز جلوگیری می کند.

ضمناً از آفتاب سوختگی محصولات جلوگیری کرده و بهره وری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

قطر منافذ موجود در این توری‌ها به گونه ای است که حداکثر تهویه و عبور و مرور هوا را فراهم می‌کند.

 

بازرگانی تیکا

 

رابطه بین مش توری ضد حشره و کاهش تهویه 

 

میزان کاهش تهویه در توری ضد حشره مش۴۰ ، %20 است و معمولا برای شته و حشرات کوچک استفاده می‌شود.

 

نکات مهم هنگام خرید توری ضد تریپس:


اندازه مش

هرچه عدد مش توری ضد حشره بزرگ‌تر باشد( مش ۵۰) به این معناست که سوراخ‌های توری کوچک‌تر است.

و در نتیجه قابلیت دفع حشرات ریزتری را دارد ولی خب تاثیر منفی بر تهویه گلخانه می‌گذارد.

توری با مش بیشتر سایه اندازی بالاتر و وزن بیشتری دارد.

به عنوان نمونه توری ضد تریپس مش ۵۰ نسبت به مش ۴۰ سوراخ‌های ریزتر و وزن بالاتری دارد و از ورود حشرات ریزتری به داخل گلخانه جلوگیری می‌کند.

توری ضد تریپس واقعی، مش ۵۰ است ولی این توری‌ها روی تهویه گلخانه تاثیر منفی میگذارد و در مراکز تحقیقاتی و سازه‌های مجهز به سطح تهویه بالا استفاده می‌شود.

 

برای حشره تریپس ما مش ۴۰ را توصیه می‌کنیم، چرا که به مرور به علت کثیف شدن و گرفتگی روزنه‌ها خود به خود به ضد تریپس ۵۰ تبدیل می‌شود.

 

درصد یووی

 

توری ضد حشره همواره در معرض نور خورشید قرار دارد.

برای افزایش مقاومت و جلوگیری از پوسیدگی توری ضد حشره در برابر نور خورشید از افزودنی آنتی یووی در آن استفاده می‌شود.