تفاوت شید و توری ضد حشره

تفاوت شید و توری ضد حشره | برای آنکه یک گلخانه با محیطی خوب و دمای قابل قبول و به دور از حشرات داشته باشید؛ بایستی حتما فضایی مناسب را برای راه اندازی گلخانه به کار بگیرید که از نظر دمای داخلی و بیرونی در محیطی مناسب قرار داشته باشد تا بتوان بدین ترتیب شاهد سر سبز شدن و بارور نمودن گیاهان و محصولات داخل گلخانه بود.

 

 

بازرگانی تیکا

 

 

برای جلوگیری از ورود حشرات از توری ضد حشره و برای جلوگیری از تابش بیش از حد نور آفتاب و تعادل دمایی از شید گلخانه استفاده میکنند. حال بازرگانی تیکا در این مقاله به طور جداگانه به تعریف توری ضد حشره و شید گلخانه میپردازد تا با مفهوم اصلی آن‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

 

تفاوت شید و توری ضد حشره | گلخانه


توری ضد حشره

توری ضد حشره گلخانه که از تجهیزات گلخانه به شمار می رود. برای مبارزه و از بین بردن نفوذ هر نوع مگس سفید. سفید بالک‌ها، کنه‌ها، شته و تریپس در گلخانه استفاده می‌شود. با توجه به اینکه به دلیل مناسب بودن شرایط گلخانه برای رشد، اینگونه آفات به محض ظاهر شدن سریعا رشد و تکثیر می یابند، بایستی به طور مداوم از توری ضد حشره گلخانه استفاده شود و در صورت مشاهده هر نوع سوراخ و خرابی اقدام به تعویض آن‌ها کرد.

 

 

ضرورت استفاده از توری ضد حشره

 

مقابله با هجوم آفات یک اصل جدی در هر نوع فعالیت کشاورزی است. آفاتی که می‌توانند در قامت هجوم مخرب حشرات باشند تا سرایت انواع بیماری‌ها و ماهیتی جز نابود کردن گیاهان زراعی ندارند. گیاهان تحت کشت، شرایط مساعدی در لانه گزینی انواع آفات دارند.

 

 

تفاوت شید و توری ضد حشره

 

 

آن‌ها برای حضور، تکثیر و در امتداد آن تخریب توسط انواع حشرات مناسب هستند. لذا اگر محصول نهایی در تولید کشاورزی را جدی می دانیم، باید در تقابل موثر برای کنترل آفات اقدام کنیم. بهره ‌مندی از توری ضد حشره یکی از همین اقدامات سازنده است که در فضاهای گلخانه ‌ای برای جلوگیری از ورود حشرات نصب می ‌شود.

 

 

تفاوت شید و توری ضد حشره

 

 

کشت گلخانه‌ای ذاتا برای تقابل با حضور حشرات طراحی شده است.فضای گلخانه یک سالن محصور شده با دیواره‌هایی شفاف است و این دیواره‌ها. کاملاً مانع از ورود حشرات هستند. اما نکته کلیدی در امر گلخانه داری تامین شرایط تهویه مطبوع برای گیاهان می‌باشد.

گیاهان برای رشد کردن به هوای تازه نیاز دارند. البته در این باره نیز انواع سیستم های استاندارد و اصولی برای ایجاد گردش هوا در محیط گلخانه‌ای را طراحی کرده‌اند. لکن سمت ورودی سیستم. تا دریچه‌های خروجی سیستم تهویه مطبوع گلخانه‌ای و یا هر دریچه دیگری در جداره‌های گلخانه که برای تبادل هوا در نظر گرفته شده اند، مستعد ورود حشرات هستند.

توری ضد حشره را برای نصب شدن در چنین فضاهایی در محیط گلخانه‌ای طراحی کرده ‌اند.

نیازی نیست که بخواهیم تمام جداره‌‌های گلخانه را با توری حشره گیر گلخانه‌ای بپوشانیم. جداره‌ های شفاف گلخانه ‌ای از قبل با همین هدف ساده طراحی و نصب شده ‌اند. لکن هر گونه دریچه در جداره‌‌های گلخانه ای که در معرض جریان هوای آزاد است، باید توسط توری حشره گیر گلخانه پوشیده شود.

 

تفاوت شید و توری ضد حشره | توری ضد حشره


مزایای توری‌های ضد حشرات

-جلوگیری از ورود حشرات ریز مضر بخصوص تریپس به داخل گلخانه
-کاهش میزان استفاده از حشره کش و آفت کش‌ها
-کاهش هزینه های مبارزه با آفات به صورت بیولوژیکی
-افزایش سلامت محصول
-راحتی و آسایش بیشتر
-افزایش تولید
-افزایش کیفیت محصول

 

 

تفاوت شید و توری ضد حشره

 

 

شید گلخانه

 

شید گلخانه یا توری سایبان. به توری کنترل نور خورشید. گفته می‌شود که با کنترل مقدار نور ورودی به محیط، امکان کاهش دما و افزایش سایه را میسر می‌سازد و با نام‌هایی نظیر توری سبز، راشل گلخانه، توری سبز گلخانه، سایه انداز و شیدینگ نیز. شناخته می‌شود.

 

 

ضرورت استفاده از شید گلخانه

 

گرمای زیاد در فصول گرم به حدی است، که باعث می شود که استفاده از تهویه های طبیعی مانند پنجره ها و استفاده از سیستم سرمایش تبخیری و کولرها دیگر کارساز نبوده و مجبور هستیم با استفاده از ایجاد سایه به نحوی در خنک کردن محیط گلخانه سهیم باشیم. یکی از راه های ایجاد سایه در گلخانه‌ها، استفاده از توری‌های سایه انداز یا توری شید می باشد. در قدیم از حصیر برای ایجاد سایه استفاده می کردند. استفاده از حصیر. به علت شکننده بودن حصیر و سنگین بودن آن. منسوخ شده و امروزه جای خود را به توری ها داده است.توری شید گلخانه از جنس رشته الیاف نازک پلی اتیلن است.توری ها از مواد با کیفیت HDPE ساخته شده اند و نیز مقاوم در برابر. اشعه UV هستند.

 

 

تفاوت شید و توری ضد حشره | شید گلخانه


مزیت شید گلخانه چیست؟

 

از مزیت‌های شید گلخانه می‌توان به طول عمر زیاد، وزن کم و قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد. در روش های قدیمی حصیر را بر روی شیشه گلخانه ها پهن می‌کردند که این روش بسیار گران تر از توری‌های پلیمری برای گلخانه داران بود. ولی امروزه با استفاده از توری های سایه بان که بسیار با صرفه تر و اقتصادی تر از روش های قدیمی می باشند، میزان تولید و برداشت محصول به طرز چشمگیری. رشد صعودی داشته.

 

 

تفاوت شید و توری ضد حشره

 

از دیگر مزایای شید گلخانه یا توری سایه بان می توان به انعطاف پذیری این نوع توری سبز گلخانه اشاره نمود که باعث سهولت در استفاده و نصب ساده می‌شود. به همین دلیل امروز توری سایه بان به عنوان بهترین روش برای محافظت گیاهان در داخل و خارج از گلخانه شناخته می گردد که گیاهان را در برابر اشعه ی ماورای بنفش خورشید محافظت می کند.

 

 

تفاوت شید و توری ضد حشره

 

گلخانه هایی که سقف های باز دارند یا از پلاستیک ها برای مسقف کردن محیط استفاه می کنند در خطر حمله پرندگان، جانوران و حشرات هستند. همچنین هنگام وزش بادهای شدید امکان آسیب دیدن محصولاتشان وجود دارد. اما نصب توری گلخانه و شید باعث جلوگیری از ورود هر گونه پرنده، حشره، حیوان و صدمه دیدن محصولات در برابر وزش باد می شود.

همکاران ما در تیکا. آماده. سرویس دهی. به شما عزیزان می باشند. و سعی دارند علاوه بر ارائه کالای با کیفیت به همراه قیمت مناسب، لذت دریافت یک سرویس مناسب و خرید خوب را در ذهن شما ماندگار کنند.